Problemy do rozwiązania z pedagogiem
Do pedagoga mogą zgłosić się dzieci, które mają problemy z nauką lub chcą uzyskać porady dotyczącej wyboru profilu w szkole średniej. Na konsultacje zaproszeni są również rodzice, kiedy zauważą, że dziecko ma trudności i nie potrafi samodzielnie sobie z nimi poradzić. Na podstawie rozmowy, obserwacji i wynikach testów diagnostycznych, proponuje dopasowaną metodę terapii. Dzięki temu negatywne zachowania zostają wygaszone, a dziecko opanowuje nowe umiejętności.
Terapia z pedagogiem
W przypadku występowania problemów, jak trudności w czytaniu i pisaniu, problemy z koncentracją i uwagą, koordynacją wzrokowo-ruchową uczniom proponowana jest terapia pedagogiczna. Jest to również ważny element rehabilitacji osób z niepełnosprawnościami intelektualnymi. Celem terapii z pedagogiem jest poprawienie zaburzonych funkcji i wyrównanie braków edukacyjnych dziecka. Zajęcia wspierają każdy obszar, zarówno(emocjonalno- motywacyjny, połeczny, jak i intelektualny.
Cel i program terapii edukacyjno – terapeutycznej jest ustalany indywidualnie. Specjalista dokonuje stopniowania trudności przyswajanych umiejętności – praca rozpoczyna się od łatwych ćwiczeń, sukcesywnie przechodząc do bardziej zaawansowanych. Terapia pedagogiczna nie ma wyznaczonych ram czasowych, praca z każdym dzieckiem ma inne tempo.
Badanie gotowości szkolnej
Przed rozpoczęciem nauki w szkole podstawowej, ważne jest zbadanie gotowości szkolnej dziecka, czyli stwierdzenie, czy jest gotowe do podjęcia nauki w szkole. Celem badania jest uniknięcie sytuacji, kiedy dziecko zostanie wysłane do szkoły zbyt wcześnie, na skutek czego może dojść do powstania trudności szkolnych i problemów emocjonalnych. Badanie gotowości szkolnej opiera się na obserwacji dziecka, analizie dokumentacji medycznej i wyników testów psychologiczno – pedagogicznych. Pedagog, logopeda i psycholog diagnozujący gotowość szkolną dziecka, biorą pod uwagę między innymi następujące obszary funkcjonowania:
– posługiwanie się motoryką małą, poziom umiejętności grafomotorycznych w tym poprawny chwyt narzędzia pisarskiego,
– wykonywanie czynności samoobsługowych, jak np. ubieranie, rozbieranie, wiązanie butów itp.
– poziom sprawności ruchowej (motoryka duża)
– trudność z zapamiętaniem nazw miesięcy czy pór roku.
– analiza i synteza wzrokowa
– relacje czasowe i przestrzenne
– analiza i synteza słuchowa (słuch fonematyczny)
Opinia w sprawie ewentualnego odroczenia spełniania obowiązku szkolnego zostaje wydana przez publiczne lub niepubliczne poradnie psychologiczno – pedagogiczne wyłącznie na wniosek rodziców lub prawnych opiekunów.
Jeżeli Twoje dziecko przejawia problemy w funkcjonowaniu w szkole, zapisz się na konsultację z pedagogiem, psychologiem lub logopedą w gabinecie CliRO w Opolu: Zespół naszych specjalistów jest gotowy skutecznie pomóc w pokonaniu trudności. telefon
Klauzula informacyjna i Cookies | Projekt i wykonanie Perfect 3D Studio